Heart Chat Bubble

Mini semestern - 4 days

ojoj! Det har hänt så mycket nu. I söndags var min sista dag på jobbet ju, så passade på att ha en liten "mini semester" som jag kallar det, från måndag till torsdag.
 
Har haft hur kul och trevligt som helst, finns ingenting att klaga på! :)
 
Sammanfattning av dagarna: Dag ett- Åkte till Lund och var där vi fyra tiden. Jennifer mötte upp mig på stationen och vi gick hem till henne och Maria. Sen åkte vi in till Malmöfestivalen och åkte karusell och hade det bra. Jennifer köpte en rihannatröja. Bilden från espresso house var dagen efter då jag skulle åka in till Malmö för att möta upp min pappa som var på besök hos min farbror och hans fru. 
Dag två: Åkte då in till Malmö och träffade pappa, min farbror bor i Västra hamnen och det var jättefint och mysigt där. Vi gick runt hela området och tittade på allt. Senare kolalde vi på September och på kvällen Johnossi. Jennifer och jag åkte karusellen på föregåendebild (freak out) och Booster!! Trodde aldrig jag skulle våga åka den! Men med lite alkohol och en peppande filur (Jennifer) så gick jag med på det. :D
Dag tre: Pappa bjöd mig på tvådagars öresundskort! Så när vi vaknat och ätit frukost åkte vi mot Köpehamn. Vi gick på ströget och var i Nyhamn. Vi åt buffé och så mycket jag åt har jag inte gjort på länge, fick sååå ont i magen, kunde knappt gå. heheh.. Men skönt var det att sitta på en båt och smälta maten och njuta av utsikten! På bilden ser vi Sjöjungfrun, hon fyllde 100 år i fredags. Så det skulle vara fest där vid sa guiden på båten. Pappa och jag hade det jättebra i Danmark! Vi brukar göra resor ihop, men det var ju ett tag sedan nu eftersom jag flyttat och så. 
 
 
Dag fyra: WohO! Vi åkte till Hyllie och var på Emporia! Vilken byggnad! Älskar köpcentrumet! Vill dit igen! ;D Högst upp på taket kunde man vara och titta på utsikten och ta någon fika. Stort var det. Inne på emporia var det djungen och vattentema. Första affären vi gick in i var H&M, pappa sa "Men denna har vi ju hemma.." Jag: Nej inte jag... :( hehehe... 
Hittade ne bra affär som sålde rea på rea, så blev en del plagg. :) 
Efter vi varit där åkte vi till IKEA för att äta middag (jag bjöd eftersom pappa snart fyller år!), och sedan gick vi bara runt och tittade lite. 
Måste till Emporia igen, någon som vill hänga med då?! ;D
 
Åkte hem på torsdagskvällen för att jag skulle jobba fredag 8-17. Sen har jag jobbat idag 8-16. Det var några idag som sa till att man skulle skriva upp sig på en lista på kontoret så de vet att de kan ringa mig om någon blir sjuk eller liknande i kassan/scanningen! Tur jag fick reda på det, annars hade jag väl undrat :p Hoppas på mer tider nu! 
 
(Blandade bilder från "semestern".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Queen Tiara

Jag har aldrig varit på emporia. Följer gärna med nästa gång ;D

Svar: Ja hade varit jättekul! :D
staaina.blogg.se

2013-08-25 @ 03:09:08
URL: http://queentiara.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback