Heart Chat Bubble

5:2 diet

Ett tag testade jag att varannandagsfasta. Såg en dokumentär på svtplay om att studier gjorts på det att man lever längre och sundare liv. Men tröttnade efter en vecka eller nåt. Men nu skrivs det mycket om 5:2 dieten, vilket är att man fastar två dagar i veckan och äter som vanligt resten (5 dagar). Men när man fastar, kan man som kvinna äta 300 kcal. Viktigt att dricka mycket vatten också för att inte få huvudvärk som vissa kan få. 
Nu när jag jobbat nästan varje dag har jag skippat frukost och på min första rast kanske jag tar en macka, eller bara dricka vatten. Har inte ätit lunch någon gång på jobbet. Kanske en, men då var det sallad. Annars har det mest blivit en macka. Min kropp är inställd på det nu och jag är inte så hungrig. Jag tycker att jag har blivit piggare på det. 
 
Men åter om 5:2 dieten, så ska jag börja med det nästa vecka! (Vill inte göra det nu när jag ska iväg på min "semester", då vill man ju unna sig lite ;)
 
Sen ska jag försöka ta träningen på allvar. Vet en jättebra backe som jag ska träna vid, på toppen av berget är det en bra yta för att träna också, plant. Ligger just nu på 56 kilo, mitt mål är 53 och att vara lägre än det skadar inte, inte för min längd. Blir jättepeppad nu när jag skriver om detta, för nu måste det ske förändrig här va! ;D
 
Innan jag flyttade vägde jag ca 63-64 kilo, 7-8 kg har jag gått ner. Jag tycker inte att det syns så mycket, men kompisar jag inte träffat på länge ser skillnad. Det är kul! 
 
 

Imorgon åker jag först till Lund och ska träffa min syster och hennes barn Jennifer, ska sova över hos de :) 
Lite saker jag har planer på att köpa när jag kommer till den stoooora staden!: 
  • Don Donna väska på Accent
  • Ett skärp
  • Hårinpackning
  • Värmeskydd för håret, fönar alltid håret och vill gärna platta det också. 
  • Bra schampo som gör håret glansigt (få bort sommarhåret som min frisör sa) :p
  • Tvålpump, vi köper refilltvål, därför kan det vara snyggt med en tvålpump i badrummet ;)

    Sen får man se vad man hittar för skoj ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback