Heart Chat Bubble

Frukosten!

Gojibär/Havtorn/Blåbär/Björnbär/Tranbär/Röda vinbär med Kesella Vanilj!

Some Where Over the Rainbow

Igår tog vi det lugnt och kollade på X-files medans det åskade ute, mysigt, älskar när det åska! ;D

Fin regnbåge!!

Mat: Fläskfilé, rödlök, sommarmix, soltorkadetomater i pitabröd!

Fight the Future

Jag och Linus kollar mycket på serier, speciellt "X-files" (Arkiv X). Händer alltid något spännande i avsnitten. Just nu är vi på S03E18.

De har gjort två filmer som heter "Fight the Future" - 1998 och "I Want to Beliveve" - 2008. Ska kolla på den första nu.

Mardröm!

Ufh! Hade en mardröm innan jag vaknade.. Den var så verklig...
Började med att jag och pappa var på långöbadstrand och fixade till banorna, sen tittade jag upp mot himeln och där ser jag ett flygplan. Helt plötsligt ser det ut som att planet stannat och den vita luften (från motorerna) börjar bli konstiga.. Sen kommer planet nämre och nämre oss, mot skogen och DÄR kraschar den! Hatar sådana drömmar! ;p
Drömmer ni ofta om att flygplan eller helikoptrar kraschar?

Radar/blixt

Gick hem från jobbet

Kom hem för ca 40 minuter sedan, missade bussen från jobbet. Så jag gick hela vägen! Tog 1h och 25 minuter heheh.. Segt men skönt!

Imorgon är jag ledig! Har inga speciella planer på vad vi ska göra. Förslag? :)

55.2 kg! Detta är nu på dagen också när man har ätit. Älskar när det går nedåt, då är motivationen som bäst! Tycker jag :) Heja heja! ;D
 (Mitt mål är 52-53 kg, iaf så rumpa och lår har försvunnit!) :p

Varm katt!

Fritz är så varm att han ligger mot väggen, stackarn :p

Duktigt!

Att dra till gymmet blev aldrig av.. Men däremot joggade/powerwalkade jag påväg hem från jobbet idag! Tog 58 minuter, men tiden gick fort iaf. Tog bussen idag för det stod att det skulle regna den tiden, men kom det nåt regn? Såklart inte..

Kämpa kämpa Staaina! ;)

Gratis gym 1 vecka

Funderar på att dra till gymmet imorgon?
Fick massa erbjudanden som nyinflyttad till ny stad. Har kvar massa som vi nog inte ens kommer att använda. :)

Schema för v.31

Härliga dagar, tycker det är bäst att börja tidigt och sluta tidigt på dagen. Så hinner man göra så mycket mer.

Januari till Juli

Tänkte berätta lite kortfattat vad som hänt iår, 2013!
  • Jag fick sommarjobb på Willys i Karlskrona, men fick tyvärr sluta där för att flytta till en ny stad, Sölvesborg. Dit flyttade jag tillsammans med min fästman, en etta på 50kvm, nyrenoverad på vindsvåning.
  • Började jag vuxenutbildningen i Bromölla/Sölvesborg för att plugga upp mina betyg. KUL och spännande med ny stad ;D
  • Var publikvärd på Melodifestivalen på Arena Rosenholm i Karlskrona i två dagar! Två mycket bra dagar som jag aldrig kommer glömma! Det var verkligen en upplevelse eftersom jag alltid gillat Mello :) Eftersom jag inte hade varit i Karlskrona på några veckor då (aldrig varit hemifrån sååå länge) så fick man ju lite tårar när man kom fram och pappa mötte upp mig! OCH i bilen var det en smörgåstårta som pappa beställt! Kunde ju inte bli bättre, hahah!
  • Fyllde 21 år och hade inflyttnings + födelsedagsfest dagen innan med några vänner , Thina, Sebbe, Veronica och hennes kille Jimmy. Blev en tidig fylla vid sådär.. 15:00 på dagen haha! Vi hade inga sovplatser så därför fick de ta sista tåget. Den 17:e då min födelsedag var kom pappa, farmor och min farbror på besök!
  • Födelsedagsfirande för Emma min bästa vän, som jag känt sedan jag var 6 år! Var mycket kul och trevligt ;D Blev smörgåstårta som vi båda ÄLSKAR och fint sällskap!
  • Började äta bra mat och tänka på min vikt. Vägde 59.5 kg här och jag är 163 cm.
  • Åkte till Köpenhamn med älskling och hans kompisar (eller om jag ska inveckla det, hans mammas sambos barn med flickvän). Där festade vi och hade kul!
  • Firade påsk hos L´s mamma som också fyllt år. Det var snö ute och vi gick på isen, heheh ^^
  • Började fixa mitt CV och personliga brev för att söka sommarjobb i Sbg, Bromölla och Kristianstad!
  • Hälsade på mina vänner i Karlskrona!
  • Hände inte något speciellt denna månaden, tror jag..
  • Första grillningen
  • Firade första maj med älsklingen, de hade majbrasan ute på en flotte och massa folk var där. Mysigt!
  • Sprang hela 6 km utan att gå eller stanna, blev jätte överraskad av mig själv, att jag orkade! Kommer aldrig att glömma, vilken känsla det var!
  • Fick reda på att jag fick sommarjobb på Maxi! Ringde runt till de jag sökt hos som jag först och främst ville ha, bl.a då Maxi. Pratade med butikschefen och hon sa att det var en som tackat nej nyligen till att vara på frukt&grönt och att jag skulle kunna få komma och prov jobba! Vilken lycka! Kom in en dag för att presentera mig och fick arbetskläder. 29 maj var första dagen!
  • Vägde nu 57.6 kg.
  • Eurovision Song Contest var i Malmö. Var där med pappa, Maria (syster), Jennifer (systersbarn), farbror och hans fru! Vi var i en park där och tittade på storbildskärm när det var live. Men innan dess var det tävling, musik quiz. Mitt lag var med pappa och Jennifer, vi var en av de 4(?) som vann! Vann 1000 :- att äta och dricka för på en restaurang på området. Marias lag kunde också ha vunnit, om de hade skrivit in årtalen som de missade.. Då hade det blivit 2000:-! Senare var det massa festande, awesome!
  • Den 20:e åkte jag, älsklingen och hans syster till CYPERN! Där var vi en hel vecka! Men snacka om att jag var nervös dagen innan vi skulle åka, hade ju aldrig flygit innan, men nu älskar jag det. Vi hade askul och bra väder såklart. Kankse kan publicera ett Cypern inlägg längre fram, detta skulle ju bara vara kortfattat ;)
  • Slutet på månaden köpte vi möbler till lägenheten, vi hade fått allt eller tagit hemifrån. Så det blev nytt köksbord med stolar, ny säng, tvbänk och soffbord! Eftersom vi var nyinflyttade fick vi det transporterat hem, och jag älskar att sätta ihop möbler, så allt gjordes från kl 16-23! Var ett j*vla jobb men man vill ju ha det fint! hahah..
  • Älsklingen och jag åkte till Tyskland i tre dagar, detta hade vi bokat sedan februari/mars. Innan vi bestämde oss för att flyga till Cypern (var en spontan resa). Där skulle vi se Jimmy Eat World, mycket bra band! Vi lyssnade mycket på de när vi var ihop första gången (ja, vi var ihop för typ 5 årsedan i 2 år!) så det var kul att få se de live. Vi var på ett 4 stjärnigt hotell 7 minuter från stan. Obama var i stan också, fullt med poliser och männsikor som ville se han. Men verkade som att ingen lyckades heheh.. Vi utforskade staden och hade super mysigt!
  • Åkte till Karlskrona och träffade Aleksandra då hon bjöd mig på lunch! Så snällt ;) Sen var vi på kalas hos min farbror som fyllde år. Senare cyklade vi till Thina som bor 2 mil utanför stan! Vi höll på att cykla fel också, omg haha massa tid till spillo! Men tillslut kom vi fram haha!
  • Träffade Emma och Emma b som jag inte sett på jääätte länge! Där bjöd Emma mig på middag på Royal Thai, buffé!
  • Åkte till Vejbystrand med älskling till deras sommarstuga. Badade, grillade, spelade kubb och trixade fotboll!
  •  Min systers dotter Malin tog studenten! Tjohoo!
  • Började sommarjobba!
  • Killebom, en marknad här i Sölvesborg var, så min pappa och bror kom hit på besök! Två dagar senare kom min andra syster med hennes två barn på besök för att vara på Killebom och hälsa på oss. Fick då åka karusell med den yngsta! Slänggungorna, så yr jag var där efter haha!
  • Sen började jag blogga här!

Varit ett bra halvår!

Dyka!

Fattar inte hur detta kunde bli ett dyk sen!

Imorgon (eller senare idag..) kl 08:00 kommer ett långt inlägg vad jag gjort sedan januari tills idag!

Middag och lite musik!

Malibudrink!
Lax med citron, champinjon, rödlök, potatis, majs och gräddfil. 10/10 helt klart!

Ni ser termometern där på första bilden va? 30 grader... uhf svettigt!

Färsk lax

Handlade färsk lax som vi ska ha till middag idag. Billigare än att köpa 4 bitars frysta laxar, men mer jobb.
Blev 8 bitar, normalstora.

Trodde katten skulle reagera, men han var helt tyst (vilket han ej är när vi tar fram torsk eller räkor) :p

Hedera helix & Orchidaceae

En murgröna har placerats i köket, fin va? Passade bra nu när min Orkidé börjat ledsna så den får stå i vardagsrummet.

Ledig lördag och söndag!

Guu' vad skönt med leedigt!! Nu kan jag vara uppe hur länge jag vill och bara ta det chill. Började klockan 06:00 idag och efter jobbet vid 14 cyklade jag till Valjeviken och solade, somnade också! Hoppas verkligen på fint väder imorgon också, då blir det bara stek på stranden.

Nu ska jag hjälpa till och förbereda maten, bara ätit två mackor idag hehehe..

Veronica på besök!

Min fina vän Veronica, från Karlskrona, kom på besök igår! Vi cyklade (jag skjutsade henne) till Sandviken för att sola, fick reda på att hon är en riktig badkruka så vi kände inte ens på vattnet haha.. Men är mer för att sola än bada, visst, skönt att svalka av sig ;)
När vi varit där cyklade vi tillbaka hem till mig och fräschade till oss för att gå ut och äta på Kinarestaurang. Vart sugen på biff och grönsaker med kokosmjölk, såå gott!
MEN! Jag hittade något i min mat! Det var en trådaktig sak, från diskborsten, silvrig. Visade den för servitören och han bad om ursäkt osv och frågade om jag ville ha ny mat, men det behövdes inte (då hade jag ju bara blivit mätt och fått vänta ännu mer). Hade precis berättat för Veronica att när L och jag beställt mat där en gång fick han en död insekt och vägrade äta mer och vi gick tillbaka för att kräva pengarna tillbaka. Sen dess har vi inte ätit där. Och så får man nåt i maten Igen!
Men fick iaf lite rabatt på middagen.

Blev en mycket bra dag på vår lediga dag! ;)

40 grader!?

Vi fick vår termometer idag, hel och fungerande!
Nu kan man äntligen veta vad för temperatur det är här hemma hos oss.. Det hade varit molnigt men varmt ute idag och har varit mer begahligt inomhus idag än de andra dagarna då solen stått på. Så 30 grader nu, vad är det då när solen står på! 40 eller! o.O

Man kan inte sova utan fläkten..

Termometern kom idag!

Hade väldigt svårt för att somna inatt, är så himla varmt i lägenheten! Vaknade vid 2 tiden och tog fläkten ifrån L och satte den på sängen, somnade med en gång.
Går oftast alltid upp en halvtimme innan jag ska cykla till jobbet, idag 04.45....

Sen var jag såklart själv vid frukten igen, man måste iaf vara två för det ska hända nåt. Riktigt jobbigt! Men kul samtidigt..

Fick sms idag om att jag kunde hämta min termometer från Clas Ohlsons. Men när jag öppnade den var den sönder! Glaset (där tempen står) hade på nåt sätt tryckts in och på framsidan var det gråa böjt... Ringde direkt och så sa han "Du får skicka tillbaka den till oss... eller... nej... vi gör så här... jag skickar en ny till dig!" Jättetrevlig och snällt av honom, bra service! Hoppas den andra inte är trasig ;p
Testade att sätta i batteri, men den var helt död ;/

Ska strax ner i tvättstugan igen..

Sandviken, Valjeviken och kanot

Har varit en skön ledig dag! Först vid 9 tiden cyklade jag till Sandviken (ca 6 km), solade och tog mig ett dopp. Nu var det inte så kallt som när jag och Jennifer var där förra veckan, mer behagligt idag.
Senare cyklade jag och L till Valjeviken för att träffa hans syster, solade lite och sen gick vi till campingen och hyrde en kanot.

Schema för v.30

Vilken värme det är ute! Nu är verkligen sommaren här. Såhär ser mitt schema ut för följande vecka. Skönt att vara ledig någongång! Då ska jag sola och bada om det blir fint väder! Tvätta på fredag. Behövs, ser typ ut så som på bilden!

Tur man är stresstålig

Har inte hänt något speciellt idag. Bara jobbat och det har varit stressigt... Massa vagnar att gå igenom och folk som frågar efter grejer som är längst in bland vagnarna, plocka upp bananer, fylla på gurka och isbergssallad, fylla på potatis (3 styckna), tomater, jordgubbarna ska se fina ut, annonsvarorna ska ha påfyllning, ta bort allt som ser dåligt ut, svinna osv osv osv....! Man hinner knappt andas, så tur att jag är stresstålig, en mycket bra egenskap hos mig, tack pappa hahah.. :)

Har kommit bra överrens med en arbetskamrat som är lika gammal som jag, hon är jätte trevlig och vill lära känna henne mer :) Hon har sommarjobbat ca 2 veckor längre än jag. Nu blir hon bara inringd vid behov. Hoppas jag med blir det eller helst vill jag ju ha schema.. Har fyra veckor kvar..

Imorgon börjar jag kl 8:00 och slutar 16:00, sen ska jag och L till Valje och fira hans småsystrar (tvillingar).

Har ställt klockan på 06:00, så godnatt!

Publikvärd!

Tänkte berätta lite vad jag gjorde när jag bodde i Karlskona.

I slutet på 2010 blev jag förfrågad av min pappa som var värd på ishockeyn om jag ville vara publikvärd på Ladies Night. Det var jättekul, min uppgift var att hänvisa besökarna vart de skulle sitta om de inte hittade sina platser och vara där ifall de undrade något om programmet och så.. Sedan blev jag värd på ishockeyn och var det från 2011-slutet på 2012. Hade gärna varit kvar om jag inte hade flyttat :)

Här på bilden tog jag pappas backstagekort så jag kunde få träffa artisterna.. Haha.. Ni känner väl igen dem? (Kanske två av dem iaf) :D

Har även varit publikvärd på Grease musikalen, Jerry Williams, Björn Skifs, Eric Saade och Melodifestivalen 2013.

Jag har alltid kollat och varit intresserad av Melodifestivalen, så när jag fick reda på att jag fick vara värd där blev jag mycket glad! ;D

Yohio

Sångfågeln

Varmt i lägenheten!

Jag står helt ärligt inte ut med denna värmen vi har i lägenheten! Minst 30 grader utan att överdriva.. Vi har fönster öppna men det vädrar inte. Ringt hyresvärden men han ska på semester så han kan inte kolla upp det än. Att ha en fläkt hjälper inte, det ska ju helst inte låta eftersom vi i mest behov behöver det när vi ska sova. En AC hade varit såå perfekt!

Har jobbat 5 h idag, skönt! Men så mycket man hade och göra, var tomt överallt och folk frågar efter saker så man fick gå in på lagret och hämta osv. Imorgon ska jag lära mig på riktigt hur man beställer, ingen som visat exakt hur mycket av nåt man ska beställa för det ska bli riktigt. Jag har hand om beställningarna varje tisdag och söndag.

Efter jobbet idag kom L och mötte mig, så vi gick in och kollade lite affärer i Bromölla, bl.a en djuraffär, maxi och en lampaffär. Hittade en jättesnygg som hade passat in bland våra möbler, L gillade den också. Vi har lika stilar på möbler osv, det gillar jag! :)
Det är bara själva vi vill nog inte ha lampskärmen, kanske..

Dagens middag: Potatisgratäng, rostbiff och sallad!

Jennifer på besök!

Har haft Jennifer på besök (min systersbarn) i Sölvesborg. Igår när hon kom drack vi vin och pratade massa och tittade på film. Idag har vi solat och badat på Sandviken, superhärligt!
Jennifer gjorde en sandgumma, fin va? ;)

När vi cyklade hem mötte vi upp L vid ICA och köpte korv och champinjoner som vi grillade på gården.
Har varit en mycket bra dag!

Imorgon jobb 9-17

Konstbutik och middag

Var inne i en mysig affär med L innan. På nedervåningen var golvet täckt av sand.

Åt middag ute.

iOS 7 i höst

Uppdateringen till iOS 7 är sjukt snygg.

Diskat och ätit

• Diskat monsterdisken
  • Ätit falafel med tomat, rödlök, couscous

Tiden går så fort!

Inne på min tredje jobbvecka nu, känns som att det var förra veckan jag började.. Tiden går sjukt fort. Har "bara" 5 veckor kvar av sommarjobbet.

Ser att det är en del som kollar in min blogg, skriv gärna någon kommentar vad du vill att jag ska skriva om eller ställ någon fråga du vill jag ska besvara, vad som helst :) (du behöver inte skriva ut vem du är om du ej vill)..

05:20 solen - mysigt att cykla så tidigt på morgonen.

Alltid när jag cyklar förbi här luktar det svamp. När jag slutade var jag tvungen att gå in i skogen och kolla! Men hittade ej nåt, gick inte så lång in heller.. Men ser det mysigt ut där? ;p

Film - "Brainscan"

Såg en film för något årsedan som var jättebra! För ett tag sedan ville jag se den igen men kunde inte komma på vad den hette, sökte ALLT som hade med filmen och göra men hittade inte.. Kom på nu vad den hette!
Brainscan (1994) - komedi - skräck - sci fi.

Mer spännande om man inte läser vad filmen handlar om, tycker jag. Don´t do it! ;)

Det går nedåt!

Har varit tufft på jobbet, hade ju hand om all frukt & grönt själv och det är ju en stooor avdelning.. Kände att jag inte hann med allt jag skulle ha gjort, men får ta det först imorgon bitti... Jag hoppas vekrligen att jag får förlängt, Trivs så himla bra på MAXI.. Så jag hoppas ni håller tummarna åt mig att jag får det! ;)

Nu är jag mycket bra vän med vågen min igen. En siffra har visat sig som jag inte sätt på många år!
Heja heja, när man ser att det går nedåt känner man sig mer motiverad och peppad.

Imorgon jobb 06:00-14:00

Piel de Sapo

Köpte en Piel de Sapo innan, har ju erbjudande nu på några meloner, 10 kr/kg.
Denna katten älskar melon, ett långt skrikande och stressande på att han skulle få några bitar. Han slaffsade i det med en gång (och jag med).

Jobbat 12½ timme = 2,5 mil cykling!

Hej!
Idag började jag jobba kl 08:00 och slutade 16:00. Man känner där vid tretiden att det ska bli så skönt att komma hem och bara ta det lugnt! Cyklade till Valje och mötte upp L, vi hann knappt säga hej förrän min mobil ringde. Då var det jobbet som ringde och undrade om jag kunde komma och sitta i kassan, så fort som möjligt! Tackade såklart ja. Hehe, så 8.00-20.30 jobbade jag idag, med resultat på 2,5 MIL cyklande!

Två stycken bromöllabo som trott att jag är någon annan som de känner eller känner igen. En gubbe som snackade med mig om hans liv som transportnisse (vet inte det exakta yrket) i nordamerika  och kunde 5 språk flytande, miljonär dessutom. Ett råd han gav mig "Lär dig språk! Det gör dig rik". Jaudu ska tänka på att!

När jag kom hem hade älsklingen gjort mat till mig, kotlett med pommes och egen brunsås, satt fint dåfär efter 12 ½ timmes jobb kan jag ju säga.

Nu ska jag duscha, raka benen (om ni nu ville veta...), noppa ögonbrynen och sen förbereda mig för natten. Upp imorgon för mer jobb 8:00 - 15.00. Ska ha hand om beställningen helt själv, igen + ta upp varor och ta bort de som är äckligt, svinna osv osv..

Cyklat på rekordtid

Cyklade så fort jag orkade! 7,74 km på 20:25 sek från jobbet och hem, rekord. Nu blir det broccolisoppa!

Sola vid franska balkongen?

När man inte orkar gå ut för att sola, så kan man väl göra såhär?
Skönt så länge det varade..

Balkong... Låter inte det väldigt fult? Säg det många gånger.. balkong...

Supersize vs Superskinny

Tittar på Supersize vs Superskinny, riktigt skrämmande program! Men man ska ju vara hälsosam och tänka på vad man äter och röra på sig!
Jag cyklar till jobbet varje dag och rör mig hela tiden på jobbet, lyfter tunga föremål. Har varit väldigt dålig med maten på sistone så har gått upp något kilo.. Mitt mål är att vara mellan 52-54 kg. Är 163 cm. Allt sätter sig på rumpa, lår och mage. Det måste försvinna så är jag nöjd! ;)
Använder mig oftast av Runkeeper och ibland LogYourRun, men det skiljer sig några km mellan de, man vet inte vilken som stämmer riktigt..

Funderar på att gå upp tidigt och jogga en sväng, börjar kl 14:00 imorgon också. När jag joggar måste jag ha musik på, annars hör jag bara min andning och tycker det är obehagligt att höra (okej.. så hemskt låter det nog inte... men jag orkar iaf mer när jag inte hör den.. knas..)

Så bara ta på er träningskläder och sätt ut foten så kommer motivationen, man måste ju börja någonstans! Sätt igång imorgon! ;)

12 maj 2013 - Sprang 6 km på 44 minuter. Mitt rekord någonsin. Fattar inte hur jag orkade, men satte upp ett mål. Sen joggade/gick jag samma väg hem.

Ska kolla vidare på programmet nu!

Lugn dag!

Har varit en bra dag på jobbet! Fick vara på scanningen och där har jag bara varit en gång tidigare, men man kommer in i det ganska fort. Var lite småsaker man fick fråga om som jag inte gjort tidigare. Trevlig personal och goa kunder!
Det var en kund som skulle betala i min kassa så jag sa hur mycket han skulle betala, då säger han "Det var en fin dialekt du har, var är du ifrån?" :) Tackar för den! Tror aldrig jag hört att jag har fin dialekt.. hehe..

TIPS PÅ BRA FOTO APP!
CamMe heter den! Det är en självutlösare, finns ju inte inbyggt i mobilerna (iaf inte iPhone), så denna rekommenderar jag till er!

Ska strax äta spaghetti och köttfärssås, man blir ju servad av mat varje dag av kocken min ;)

Ledig från jobbet!

Idag fick jag för mig att köpa en vattenskrapa och fönsterputs! Det var rätt så skitigt både på fönsterna och fönsterbrädet. Massa småflugor som fastnat emellan fönsterna och äckliga spindlar, ryser av tanken när jag tog bort allt! Puh! Men nu är det rent och fint i hela lägenheten. L har varit iväg nu i tre dagar så har varit själv i lägenheten för... 2:a gången eller nåt, ensamt men kan vara rätt skönt och ha egenmys, eller hur? ;)

När jag pratade med L tidigare idag frågade jag när han skulle komma hem för jag saknade honom, så sa han vid kl 13:00 att han sticker vid 14:00 därifrån han var alltså skulle han vara hemma vid 17:00. Så jag tog det lugnt här hemma och tittade på "Huset fullt". Sen när klockan slår 14.30 hör jag att han tar och låser upp dörren! Snacka om att jag blivit lurad hah! Han har gjort så en gång tidigare, rätt kul!

Påtal om "Huset fullt", kommer ni ihåg när det gick på tv? Jag har börjat kolla från säsong 1/8 nu, mysig 80/90-tals serie! Rekommenderar den verkligen.

Imorgon ska jag jobba från kl 14-19 i scanningen på Maxi!