Heart Chat Bubble

Killen som hoppar från balkong och fönsterkarmar

Fyy vilken hemsk dröm jag hade precis! Den var så verklig och när jag vaknade fick jag säga till L att hålla om mig och berättade.. 
 
Vi bodde näst längst upp i en lägenhet. Det fanns dörrar till andra lägenheter i vår lägenhet. Så vi hade gemensamt kök, toa och vardagsrum. En ung kille bodde i vardagsrummet på en madrass. 
Det var massa disk och riktigt stökigt överallt. Ville städa. Men sen hörde jag massa oväsen i trappen och gick ut i trappen med besticklådan med nydiskde bestick för att torka de(?). Dret var fullt med väluppklädda folk som skulle på fest hos en tjej som fyllde år. Var köer från hennes dörr och ner en trappa. Vi bytte några ord och jag gick ner till mig igen. 
Fortsatte att städa i köket, var ett litet fönster vid diskbänken och hör ett plötsligt ljud och ser en skugga. En kille (ca 25 års åldern) är full och klättrar utanför huset, hoppar från räcken till räcken på balkonger, försöka hålla sig fast vid de smala fönsterkarmarna och ska ta sig ned från våning fem till ett!?
blir skiträdd och vet inte vad jag ska göra göra för att hjälpa honom.. Han stönar som om det är jätte jobbigt och som om han ska snart ramla. Otäckt ljud. Otäck syn!
Kollade senare ner om han klarade sig, vilket han gjorde och jag kände en lättnad. Gick ut på balkongen och L stod på en annan snett emot och L säger "nä.. Nu kommer håller han på igen.." . jag tittar ut genom räcket och hör han ännu tydligare med flåsandet och stönandet (lixom 2 gången nu! Han borde vara trött från första försöket!!?) Men näe, ser hans minspel som ser ut att plågas, svetten rinner. Jag vågar inte titta, mår dåligt. Undrar om han ska komma in till oss.. Han svarar inte. Han försätter hoppa och klättra. Hör han skrika och jag frågar L som har tydligare vinkel på det hela om han ramlat. Hade han inte, men hängde bara med en arm.
sen vaknade jag. 
Var tvungen att rita upp hur det såg ut i lägenheten och trappen och när killen hängde vid balkongen. Uhh hade sådan konstig känsla när jag vaknade men nu börjar de lugna ner sig :p
Hemska dröm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback